Tydzień I- Mój dom- Polska:
– poznanie historii powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i orle
białym”, kształtowanie szacunku do własnego państwa, kształtowanie postaw patriotycznych,
– rozwijanie zainteresowań historią kraju, poznanie polskich symboli narodowych (godło, hymn, flaga), kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu państwowego, rozwijanie poczucia tożsamości z krajem ojczystym,
– rozwijanie pamięci słuchowej podczas zapamiętywania słów wiersza,
– rozwijanie słownictwa dzieci, rozwijanie zainteresowań słowem drukowanym oraz umiejętności globalnego odczytywania wyrazów,
– kształtowanie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, ustalanie
stałości liczby elementów w zbiorze,
– rozwijanie umiejętności współpracy,
– poznanie nazw kolejnych stolic Polski,
-poznanie utworu instrumentalnego „Prząśniczka”, rozwijanie umiejętności uważnego
słuchania muzyki instrumentalnej, rozwijanie poczucia rytmu, stwarzanie sytuacji wdrażających do rytmicznej gry na instrumentach perkusyjnych,
– wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N. i zachowania zasad bezpiecznego poruszania się podczas zabawy z chustą animacyjną,
– przybliżenie wiadomości o sławnych Polakach, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
– zapoznanie z historią Narodowego Święta Niepodległości,
– kształtowanie miłości i szacunku do symboli narodowych,
– rozwijanie umiejętności cięcia nożyczkami po linii falistej, czerpania radości z osiągnięcia końcowego efektu dzięki wspólnej pracy.
Tydzień II- Moje hobby:
– rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat, poszerzanie
słownictwa czynnego dzieci,
– rozumienie pojęcia wyobraźnia; wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, stosowania spójników i przyimków,
– poznanie liter e, E,
– kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów,
– wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi i stosowania poprawnych form fleksyjnych,
– wprowadzenie cyfry 3, doskonalenie umiejętności przeliczania,
– rozwijanie sprawności grafomotorycznej dzieci,
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczo-technicznych, rozwijanie wyobraźni podczas tworzenia prac plastycznych,
– zapoznanie z piosenką „Nam jesień niestraszna”, określenie nastroju piosenki, ćwiczenia
wyrabiające słuch wysokościowy,
– rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych dzieci oraz ich słuchu muzycznego,
– wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce, przyjmowania odpowiedniej postawy ciała podczas tańca,
– doskonalenie umiejętności posługiwania się kilkoma kolorami farb, rozwijanie sprawności
manualnej, pomysłowości i inwencji twórczej,
– wdrażanie do dokładności i estetycznego wykonania pracy, kształtowanie nawyku utrzymania ładu i porządku wokół siebie,
– uwrażliwienie na piękno jesiennej przyrody.
Tydzień III- Ulubione zajęcia:
– rozwijanie wyobraźni dzieci i umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozumienie pojęć: zdanie prawdziwe, zdanie fałszywe,
– poznanie liter u, U,
– kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, doskonalenie umiejętności samodzielnego odczytywania sylab oraz krótkich wyrazów,
– rozwijanie umiejętności układania zdań z określonym wyrażeniem,
– doskonalenie umiejętności badania i porównywania liczebności zbiorów, wprowadzenie
znaku matematycznego =,
– rozwijanie umiejętności odczytywania działań matematycznych,
– wdrażanie do szanowania cudzej własności, rozwijanie umiejętności dzielenia się zabawkami,
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania dźwięków wydawanych przez przedmioty codziennego użytku,
– rozwijanie słuchu muzycznego, umiejętności rytmicznych i wokalnych dzieci, doskonalenie
poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności śpiewania dźwięku wyższego lub niższego od podanego,
– rozwijanie umiejętności projektowania i planowania pracy,
– rozwijanie wyobraźni, kreatywnego myślenia, postaw twórczych,
– wyrabianie samodzielności podczas pracy, satysfakcji z samodzielnie wykonanego zadania.
Tydzień IV- Coraz zimniej:
– poznanie rożnych sposobów ogrzewania mieszkań w okresie zimy, zwrócenie uwagi na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła; globalne czytanie wyrazów: kaloryfer, kominek, piec, drewno, kotłownia, solary,
– poznanie liter y, Y,
– kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów,
– rozumienie konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na lodzie,
– poznanie sposobu pomiaru ciepła– zapoznanie z działaniem termometru,
– wprowadzenie cyfry 5, doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania,
– rozwijanie sprawności grafomotorycznej dzieci,
– rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci oraz twórczej inwencji muzycznej i plastycznej,
poznanie sposobu malowania farbą na folii aluminiowej,
– poznanie znaczenia hodowli owiec, sposobu wykorzystania wełny,
– rozwijanie umiejętności układania historyjki obrazkowej oraz jej opowiadania,
– poznanie sposobu przystosowania się zwierząt leśnych do warunków atmosferycznych (grubsze futro oraz zmiana zabarwienia sierści),
– rozwijanie umiejętności czytania globalnego wyrazów: lis, sarna, sowa; rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, wzbogacanie słownictwa dzieci.
Wiersz miesiąca- Pięć paluszków Anna Edyk- Psut.
Jest pięć kropek na biedronce,
Pięć paluszków mam przy rączce.
Mogę nimi zbierać klocki,
Głaskać kotka, kręcić loczki…
Trzymać nimi kredki, łyżki,
Z plasteliny lepić myszki.
A gdy przyjdzie sroga zima,
To je w rękawiczce trzymam.
Piosenka miesiąca- Nam jesień niestraszna (sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Wojciech Zieliński).
Ref. 1: Jak smutno listopad dziś śpiewa… Posłuchaj:
wiatr świszczy, deszcz siąpi, dzień szary i plucha…
Lecz chociaż świat tonie w kałużach i błocie,
nam jesień niestraszna, nie damy się słocie!
Choć deszcz, atmosfera wciąż u nas wesoła.
Spójrz! Tyle jest hobby ciekawych dokoła!
- Tu zbiera się znaczki, słoniki, pocztówki,
magnesy, co trafią na drzwi od lodówki.
Tu stworzysz kolekcję niezwykłych kamieni.
A każdy breloczek w skarb może się zmienić.
Ref. 2: Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie,
nam jesień niestraszna, nie damy się słocie!
Choć deszcz, atmosfera wciąż u nas wesoła.
Spójrz! Tyle jest hobby ciekawych dokoła.
- Z kawałka tektury, bibuły, guzików
tu małych dzieł sztuki wykonasz bez liku.
Malować, wycinać lub lepić coś z gliny
tu możesz bez końca przez długie godziny.
Ref. 2: Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie…
- Tu płyną melodie, gdy stukasz w klawisze
lub śpiewasz piosenki raz głośniej, raz ciszej.
Na flecie, perkusji czy na ukulele…
By muzykę tworzyć, sposobów jest wiele.
Ref. 2: Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie…