To jestem ja
- tworzenie sytuacji edukacyjnych ułatwiających dzieciom poznawanie siebie,
- utrwalenie nazw części ciała,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
- przygotowanie do nauki czytania,
- rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała,
- rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych,
- umuzykalnianie dzieci,
- wyrabianie reakcji na ustalone sygnały,
- rozumienie i wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka,
- uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu,
- rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała,
- kształtowanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Moja grupa
- ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania, • kształtowanie umiejętności planowania i komponowania pracy, • poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej za pomocą techniki kolażu
- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
- przedstawianie emocji za pomocą mowy ciała,
- pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
- rozwijanie sprawności ruchowej
- wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- różnicowanie prawej strony i lewej strony,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- wzbogacenie wiadomości przyrodniczych,
- poznawanie charakterystycznych cech wrześniowej pogody,
- rozumienie konieczności dostosowywania ubioru do zmieniających się warunków atmosferycznych,
- dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi, określanie ich cech charakterystycznych.
Moja droga do przedszkola
- zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,
- kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia,
- rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania,
- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,
- rozwijanie wrażliwości dotykowej,
- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
- poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,
- poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym
Idzie jesień… przez las, park
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku,
- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,
- rozwijanie umiejętności tworzenia różnych kompozycji przestrzennych
- przewidywanie skutków niewłaściwego zachowania wobec zwierząt,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie wybranych grzybów – jadalnych i trujących,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie swobodnego sposobu poruszania się podczas tańca,
- nazywanie wybranych drzew iglastych, rozwijanie sprawności ruchowej
- poznawanie podstawowych cech figur geometrycznych,
- posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji przestrzennych.