Cele zajęć dydaktyczno- wychowawczych na miesiąc wrzesień.

To jestem ja 

  • tworzenie sytuacji edukacyjnych ułatwiających dzieciom poznawanie siebie,
  • utrwalenie nazw części ciała,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
  • przygotowanie do nauki czytania,
  • rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała,
  • rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • wyrabianie reakcji na ustalone sygnały,
  • rozumienie i wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka,
  • uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu,
  • rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała,
  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Moja grupa

  • ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania, • kształtowanie umiejętności planowania i komponowania pracy, • poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej za pomocą techniki kolażu
  • kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
  • przedstawianie emocji za pomocą mowy ciała,
  • pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • różnicowanie prawej strony i lewej strony,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • wzbogacenie wiadomości przyrodniczych,
  • poznawanie charakterystycznych cech wrześniowej pogody,
  • rozumienie konieczności dostosowywania ubioru do zmieniających się warunków atmosferycznych,
  • dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi, określanie ich cech charakterystycznych.

Moja droga do przedszkola

  • zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,
  • kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,
  • rozwijanie mowy,
  •  rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni,
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
  • poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia,
  • rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,
  • rozwijanie wrażliwości dotykowej,
  • rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
  • poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,
  • poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym

Idzie jesień… przez las, park

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku,
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia różnych kompozycji przestrzennych
  • przewidywanie skutków niewłaściwego zachowania wobec zwierząt,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie wybranych grzybów – jadalnych i trujących,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie swobodnego sposobu poruszania się podczas tańca,
  • nazywanie wybranych drzew iglastych,  rozwijanie sprawności ruchowej
  • poznawanie podstawowych cech figur geometrycznych,
  • posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji przestrzennych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content